Complimenten
Wanneer je vindt dat wij ons werk goed doen vinden we het altijd leuk om dat te horen. En het is nog veel belangrijker om te weten dat wij daar veel van leren.
Ervaringen delen
Wanneer je je ervaringen met anderen wilt delen kan dat onder andere via Zorgkaart Nederland of natuurlijk via Facebook of Instagram.
Tips
Jij en je ouders zijn belangrijk voor ons. We zullen je vaak vragen naar jullie mening. Wanneer we jullie niet gevraagd hebben naar tips, maar je hebt ze wel, dan mag en kun je ons dat gewoon vertellen. Ben je niet in het centrum, maar wil je ons wel een tip geven, bel of mail ons gerust. Tips gebruiken wij ook om te leren.
Klachten
We doen ons uiterste best om zo goed mogelijk voor jou en je gezin te zorgen. Maar het kan best zo zijn dat jij en/of je ouders vinden dat we iets niet goed doen of niet goed gedaan hebben. Het fijnst voor iedereen is wanneer jij of je ouders dat zo snel mogelijk met ons bespreken. Dan zullen we alles doen om datgene wat niet goed ging te veranderen, te verbeteren of samen een oplossing te vinden.
Soms kan het voor jou en je ouders best spannend zijn om iets te bespreken dat niet helemaal goed is gegaan. Dat begrijpen we heel goed. Maar als het voor jullie mogelijk is vinden we het fijn wanneer je probeert te praten met diegene waarbij iets niet goed is gegaan. Dan kan er direct een oplossing gezocht worden. Geef het gerust aan als je dat te lastig vindt. Dan zoeken we iemand anders om je verder te helpen.
Wanneer je het liever in een mail bespreekt dan is dat uiteraard prima. Mail dan naar info@air4cekids.nl en zet er bij voor wie de mail bedoeld is. Bellen mag ook altijd (085-8224810).
Externe, onafhankelijke klachtenbehandeling.
Wanneer je vindt dat alles wat hierboven staat gebeurd is, maar we zijn er niet in geslaagd om een goede oplossing met elkaar te vinden, dan kunnen jij en je ouders ervoor kiezen om je vraag of klacht voor te leggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert je klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.
Je bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie kan je kijken op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/
De Geschillencommissie
Je kan ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt je geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat jij en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijk je op: www.degeschillencommissie.nl